Tallinna Vindi lasteaia uus hoone sai nurgakivi

2022.02.28

15. veebruaril pandi nurgakivi Tallinna Vindi Lasteaia (Vindi tn 3) uuele hoonele Kristiine linnaosas, mis on plaanis avada tänavu.

Vindi lasteaia 12-rühmaline maja ehitatakse suures osas lammutatud maja kohale. Kahe maapealse ja ühe maa-aluse korrusega hoone on liigendatud ümbritseva keskkonna ja maastikuga sobivaks. Rühmaruumid on projekteeritud kahekordses majaosas ning administratiivplokk esiku, köögi ja abiruumidega ühes osas. Kahekordse majaosa ees on terrassid, mis teevad mugavaks ka õues õppimise. Mängualad saab paigutada ka ühekordse majaosa katuseviilu alla. Peasissepääs hoonesse avaneb majaesiselt asfalteeritud platsilt, kust pääseb kõikidesse ruumidesse, sh ka ühiskasutuses olevatesse.

Vindi lasteaia ehitab Nordlin Ehitus ja omanikujärelevalvet teeb AS Infragate Eesti, hoone projekteeris Esplan OÜ. Ehitustööde lõpetamise tähtaeg on september 2022, lasteaed loodetakse avada oktoobris.

Valmis on saanud Rail Baltic Estonia Ülemiste terminalihoone projekt

2021.12.17

Rail Balticu Ülemiste terminalihoone projekt on valmis ning ees seisab ehitus. Lisaks sellele kuulutati 15.12.2021 välja ka reisiterminali nimekonkursi võitja ning tulevikus hakkab Ülemistel asuv terminal kandma Linda nime.

Rail Balticu reisiterminali ehitamiseks korraldati 2019. aastal rahvusvaheline arhitektuurikonkurss, mille võitis Zaha Hadid Architects ja ESPLAN OÜ ühistöö. Üks väga suur ja tähtis etapp Rail Balticu Ülemiste reisiterminali arendamisest on lõpu saanud. Tallinn ja tegelikult kogu Eesti saab endale uue terminalihoone nöol kaasaegse maamärgi. Koos terminalihoonega arendatakse välja uus ja avar linnaväljak, tänavad, kergliiklusteed ning luuakse parem ühendus naabruses oleva Tallinna lennujaamaga. Ülemiste transpordisõlm seob erinevad transpordilahendused unikaalsel viisil ja sealjuures keskendub eelkõige jalakäijatele ja kergliiklejatele.

Kadi Metsmaa (ESPLAN): «Terminali projekteerimine on olnud väljakutse kõigile pooltele. Tänu rahvusvahelisele koostööle ja tellija mõistvale suhtumisele on valmis saanud silmapaistev ehitusprojekt, kuhu on sisse pandud väga suur hulk töötunde, parimad teadmised ja soovid kõigilt koostööpartneritelt. Tegemist on ainulaadse rahvusvahelise reisiterminaliga, mis on ühenduspunktiks nii rahvusvaheliselt kui ka kohalikul tasandil, luues Tallinnasse uue keskuse ja toetades piirkonna arengut.»

Ülemiste terminali ja seotud taristu ehitushange kuulutatakse välja 2022. aasta alguses ning ehitusleping sõlmitakse praeguste plaanide kohaselt 2022. aasta sügisel. Ehituse esimeses etapis toimuvad tööd olemasoleva raudtee ja trammitee ümberpaigutamisega. Hooned valmivad 2027. aastaks.

 

Ülemiste City kõrghoone

2021.07.21

Ülemiste City kõrghoone – ESPLAN koostöös Zaha Arhitektide ja Mainor Ülemistega kavandab Rail Baltic Ülemiste ühendterminali juurde Tallinna ühte olulisemat maamärki. Lisaks on eesmärk tugevdada raudtee- ja lennujaama vahelist suhet, mis määratlevad Ülemiste uue transpordisõlme ja täiendaks ning teenindaks oma funktsioonidega kogu Ülemiste City-t.
Nagu ka teistes arenevates Euroopa pealinnades on näha, et transpordisõlmedele suunatud areng on muutunud üha olulisemaks, luues segakasutusega funktsionaalseid linnaosa kvartaleid, kus kaasaegne transpordisüsteem koos ümbritsevate tugifunktsioonidega on atraktiivne välisturistile, linnakodanikule ja loob olulise lisandväärtuse kohalikule kogukonna arengule.

Konkursi „Aasta Ehitusprojekt 2020“ hoonete kategooria nominent

2021.07.13

RMK Tartu büroohoone

Hea koostöö tulemuseks on arhitektuurselt atraktiivne ja läbimõeldud hoone. Hoone kandekonstruktsioonid on lahendatud CLT paneelidega, peakonstruktoriks Laur Lõvi ja arhitektuuri teostasid tublid partnerid Kauss Arhitektidest.

ESPLAN-i jaoks oli see mitmes tulemuslik koostöö RMK-ga, kus tänu tugevale projektijuhtimisele suutsime realiseerida kõik tellija eesmärgid, lisaks kulges muretult kogu ehitusprotsess ja kokkuvõttes anti hoone käiku enne lõpptähtaega.

Antud hoone puhul on kindlasti tegemist julge avaldusega puitarhitektuuri maastikul, kuhu lisaks mahtus sisse töötajate rahulolu täiendav keskkond ning targad tehnosüsteemide lahendused.

Valmis Rail Baltic Estonia Ülemiste ühisterminali eelprojekt

2020.12.16

Aasta tagasi Rail Baltic Ülemiste ühisterminali arhitektuurikonkursi võitjaks kuulutatud töö ’Light Stream’ teostajad Zaha Hadid Architects ja Esplan on saanud valmis terminalihoone eelprojekti. Ehitus algab järgmisel aastal.

Rail Baltic Ülemiste ühisterminali eelprojekti kallal on käinud juba aasta algusest väga põhjalik töö, mille käigus oleme jõudnud täna lahenduseni, kus on arvesse võetud erinevate osapoolte soove, võimalusi ja piirkonna tulevikuplaane.

Kadi Metsmaa (ESPLAN):  „Terminali kujundamisel on esikohale seatud inimene ja talle loodav kvaliteetne ruum, seda nii hoones kui ka ümbritseval alal. Ligipääsetavus on märksõna, mis kogu projekti iseloomustab. Ülemiste ühisterminali projekt seob erinevad transpordilahendused unikaalsel viisil ja sealjuures juhindub eelkõige jalakäijate ja kergliiklejate esikohale tõstmisest. Ühistransport, mis on oma olemuselt keskkonnasõbralik, saab toetatud ka energiatõhusa ja ressursse säästlikult kasutava terminalihoonega. „

Gianluca Racana (Zaha Hadid Architects) „Me oleme väga rahul Eesti jaoks strateegiliselt olulise projekti edenemisega. Sellest saab innovaatiline, tulevikku vaatav transpordisõlm, mis pakub parimat võimalikku reisijakogemust. Uus terminal ja selle ümber kavandatud avalik ruum toob uut elu ka ümbritsevasse piirkonda.“

Rail Baltic ühisterminal hakkab teenindama nii Ülemiste jaamast alguse saavaid kui ka jaama läbivaid rongiliine, samuti bussiliiklust.
Eelprojektiga on leitud lahendus ka terminalihoone lähiümbrusele ja avalikule ruumile, mille tulemusena hakkab Peterburi tee ja Suur-Sõjamäe tee vahel tulevikus olema maa-alune väljak, pakkudes uue ühenduse jalakäijatele ja kergliiklusele.

Rail Baltic on keskkonnasõbralik ja mugav raudteeühendus, mis liidab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Tallinnast Pärnusse 40 minutiga ja Riiga 2 tunniga.